loading...
کاسب مجازی
admin بازدید : 33 سه شنبه 15 دی 1394 نظرات (0)

هر چیزی که برایتان اتفاق می‌افتد را بپذیرید، ‌بسیاری از افراد می‌خواهند از زیر بار احساسات غم‌انگیز شانه خالی کنند چرا که برای آنها دردناک است اما تنها پذیرفتن واقعیت است که آنها را آرام خواهد کرد. اتفاق ناامیدکننده‌ ای که در زندگی‌تان روی می‌دهد را بپذیرید.

ناامیدی

ناامیدی

کنترل ناامیدی بسیار مهم بوده زیرا این شرایط باعث عدم تصمیم گیری صحیح و به موقع فرد خواهد بود. هنگامی که در کار و فعالیت روزمره خود احساس گرفتاری کرده و بشدت حس عدم موفقیت را در خود می‌بینید،در این شرایط ناامیدی  و رنجش فرد را از ادامه زندگی طبیعی خود باز می‌دارد. در این شرایط صبر و بررسی وضع کنونی و تطابق با آن شرایط بسیار اهمیت داشته مثلا در زمان بیماری سعی شود باخواندن کتاب و یا دیدن برنامه‌های تلویزیونی بر این حس غلبه شود. به وضع موجود به نوعی دیگر بنگرید و به خود فرصت دهید تا برای رفع آن چاره‌ای اندیشیده شود و در این شرایط وضعیت روحی‌تان بهبود می‌یابد. آخرین باری که حس ناامیدی داشته‌اید را به یادآورده که پس از مدتی از بین رفته و مطمئن باشید که این بار نیز بزودی این مرحله را پشت سر خواهید گذاشت زیرا احساسی موقت و زودگذر است.

برای مقابله با ناامیدی اتفاقات را بپذیرید

هر چیزی که برایتان اتفاق می‌افتد را بپذیرید، ‌بسیاری از افراد می‌خواهند از زیر بار احساسات غم‌انگیز شانه خالی کنند چرا که برای آنها دردناک است اما تنها پذیرفتن واقعیت است که آنها را آرام خواهد کرد. اتفاق ناامیدکننده‌ای که در زندگی‌تان روی می‌دهد را بپذیرید. اما چرا پذیرفتن اتفاقات زندگی برای مقابله با احساسات ناخوشایند ضروری است؟ زیرا در این صورت شما افکارتان آرام نخواهد شد و شما با افکارتان کنار نخواهید آمد. افکار منفی و ناامید کننده در آینده با کمترین تحریکی اوج گرفته و حتی بیشتر از آنچه که شرایط ایجاب می کند،‌ منجر به آزار فرد می‌شود.

برای مقابله با ناامیدی  بر روی عملی کردن آرزوهای خود تمرکز کنید

نتیجه مورد علاقه تان چیست؟ گاهی اوقات دور و برمان آنقدر شلوغ می شود و خودمان را سرگرم حل درگیری ها و مشکلات پیش پا افتاده می کنیم که یادمان می رود هدف اصلی زندگی مان چیست. سعی کنید تا آنجایی که می توانید از پرسیدن این سؤال: “چرا چنین اتفاقی افتاد؟” پرهیز کنید، چرا که پرسیدن این سوال شما را در گذشته نگه داشته و جلوی پیشرفتتان را می گیرد. این سوال هیچ گونه راه حلی برای حل مشکل، به شما معرفی نمی کند.

چیزی که باید به آن توجه داشته باشید دو سوال زیر است:

این بار انتظار دارید که چه اتفاق متفاوتی روی دهد؟

برای رسیدن به آن نقطه چه کاری باید انجام دهید؟

گریه راهکاری برای مقابله با ناامیدی

به یک پستوی مخفی بروید (گریه کنید) فیلمی غم‌انگیز تماشا کنید خودتان را در حمامی محبوس کنید،‌ زیر دوش آب بروید و هر آنچه را که دوست دارید انجام دهید اما گریه کنید. گریه کردن به اشتباه علائم ضعف گفته شده است به ویژه جایی که مردان بیشتر نگران این مساله هستند. گریه کردن مکانیزمی است که همه هیجانهای درونی را تخلیه می‌کند، همچنین تمام استرس ها و تنش‌ها را از شما دور می‌کند و احساس راحتی و سبکی می‌کنید. بنابراین اگر اشکتان می‌خواهد سرازیر شود جلویش را نگیرید و بگذارید سرازیر شود. این کار برای مقابله با ناامیدی موثر است . تنها زمانی که شما به ذهنتان اجازه خلاصی از سموم را می‌دهید قادر خواهید بود که گام‌های مورد نیاز برای خوب شدن و التیام را بردارید.

* ”هیاهو” را کنار بگذارید و ساده سازی را رواج دهید

زمانیکه برای حل مشکلی در حال تلاش هستید، ممکن است آنقدر درگیر یافتن راه حل شوید که ناخواسته کارهای جانبی بسیار زیادی را به آن اضافه کنید و با خودتان هم تصور کنید که “ممکن” است این موارد به شما کمک کنند. اگر نگاهی به سایت های اینترنتی انداخته باشید پر است از تبلیغاتی نظیر “راههای ساده برای راه اندازی و اداره وب سایت” ، “راه های آسان کسب درآمد” و…. این قبیل موارد تنها به عنوان هیاهیو حساب می شوند و باید بدانید که حتی خواندن آنها هم ممکن است وقت شما را تلف کند. این طور آگهی ها فقط وقت شما را تلف کرده و پول هایتان را به تاراج می دهند. آنها هیچ اهمیتی به موفقیت و یا شکست شما نمی دهند. به گزارش آسان طب البته بیشتر افراد زمانیکه از روند کند کار خود خسته می شوند، معمولاً به چنین مواردی روی می آورند و تبلیغاتی نظیر “این همان چیزی است که شما نیاز دارید” و “ما همه چیز را برای شما آسان کرده ایم” روی می آورند. اگر آینده نگر باشید، می توانید به خوبی پیش بینی کنید که اگر برای ۶ ماه بر روی کار فعلی خود تمرکز کنید، آنوقت از تمام این پیشنهاد های جور به جور منفعت بیشتری عایدتان خواهد شد. دیگر نمی خواهیم در اینجا اشاره کنیم که در صورت رجوع نکردن به این تبلیغات، پول خود را دور نریخته و همان اندازه ای که قرار بوده بابت این تبلیغ ها پرداخت کنید را جمع می کنید.

 

منبع مطلب مقابله با نا امیدی : سایت آسان طب

http://asanteb.com

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 44
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 27
  • باردید دیروز : 17
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 52
  • بازدید ماه : 48
  • بازدید سال : 193
  • بازدید کلی : 19,188